Προγράμματα

Σχολικό Έτος 2013 - 2014
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Υπεύθυνη Προγράμματος: Κορολόγου Στεφανία
Συμμετέχοντες Εκπ/κοί: Αλεξίου Ελένη, Βλαχοπάνου Αγγελική, Γερακάκη Ιωάννα, Καβρουλάκη Νεκταρία, Μπακασάκη Αικατερίνη, Ντούνη Μαρία, Σερδάκη Γλυκερία, Τυρελη Ιωάννα 

1ος Μήνας

Συνειδητοποίηση της ανάγκης για καθημερινή φυσική δραστηριότητα που στοχεύει στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης, στην συναισθηματική ισορροπία και στην ποιότητα ζωής.

Δράσεις:
1.       Υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής: περίπατος στο δάσος, ορεινή πεζοπορία, δράσεις περιπέτειας (αναρρίχηση, παιχνίδια στο δάσος).
2.       Καλλιέργεια κήπου ως φυσική δραστηριότητα.
3.       Επίσκεψη σε αθλητικό κέντρο.
4.       Δημιουργία εντύπων με προτάσεις για σωστή άσκηση.
5.       Ομιλία από αθλητές για τα οφέλη της άσκησης.
6.       Πραγματοποίηση εκδήλωσης στο σχολείο στο τέλος του σχολικού έτους με αθλητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στον υγιεινό τρόπο διαβίωσης με τη συμμετοχή και άλλων σχολείων.

2ος Μήνας

Κατανόηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των συναισθημάτων τους αλλά και των συναισθημάτων των άλλων. Φιλία

Δράσεις:
1.       Γνωριμία με τα συναισθήματα.
2.       Πρόσκληση – ομιλία ειδικού για τα συναισθήματα.
3.       Δημιουργία posters για τα συναισθήματα.
4.       Προβολή ταινιών σχετικά με τα συναισθήματα.

3ος Μήνας

Αυτονομία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην καθημερινή ζωή. Ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης.

Δράσεις:
1.       Πρόσκληση – ομιλία γιατρού για τις πρώτες βοήθειες.
2.       Επίσκεψη στον Ερυθρό Σταυρό.
3.       Πρόγραμμα Αυτόνομης Διαβίωσης. Ενίσχυση των ικανοτήτων των μαθητών για λήψη τροφής, ένδυση, υπόδηση, χρήση τουαλέτας, και μπάνιου. Οικιακές εργασίες όπως προετοιμασία γεύματος, πλύσιμο σκευών και ρούχων, σιδέρωμα, τακτοποίηση χώρου. Δραστηριότητες για ψυχαγωγία, ευχαρίστηση και κοινωνικοποίηση και εμπλουτισμός γνώσεων.
4.       Επίσκεψη σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
5.       Δημιουργία παντοπωλείου στο σχολείο.

4ος Μήνας

Αναγνώριση από τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ατομικών δικαιωμάτων τους και των άλλων και αποδοχή της διαφορετικότητας. Σχολικός εκφοβισμός. Εθελοντισμός ως στάση ζωής.

Δράσεις:
1.       Προβολή ταινίας σχετικά με τα ατομικά δικαιώματα των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
2.       Δημιουργία poster για τα ατομικά δικαιώματα.
3.       Ομιλία για τον σχολικό εκφοβισμό.
4.       Επίσκεψη στο γηροκομείο.

5ος Μήνας

Διατροφή και βιωσιμότητα
Δράσεις:
1.       Αειφόρος ανάπτυξη: Συλλογή πληροφοριών για τους κινδύνους του πλανήτη εξαιτίας της καταχρηστικής συμπεριφοράς του ανθρώπου, αναπαράσταση με ζωγραφιές.
2.       Διατροφή: τρόφιμα και βιωσιμότητα (δημιουργία κολλάζ).
3.       Πρόσκληση μάγειρα και παρασκευή εδέσματος από βιώσιμα τρόφιμα.
4.       Επίσκεψη στο Βοτανικό Πάρκο του Φουρνέ στο Ν. Χανίων
5.       Δημιουργία τρίπτυχου με τα συμπεράσματα του προγράμματος



Σχολικό Έτος 2013 - 2014
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων
Υπεύθυνη Προγράμματος: Γερακάκη Ιωάννα
Συμμετέχοντες Εκπ/κοί: Αλεξίου Ελένη, Βάσιος Αρης, Κορολόγου Στεφανία, Καβρουλάκη Νεκταρία, Μπακασάκη Αικατερίνη, Σερδάκη Γλυκερία, Τερζάκη Στυλιανή, Τυρελη Ιωάννα 

1ος Μήνας

Εικαστική παρέμβαση (τάξεις – τουαλέτες)
·           Καλλιέργεια αισθητηριακών αντιλήψεων
·           Πρακτική ενέργεια στα υλικά με πειραματισμούς
·           Παραγωγή ιδεών, έκφραση και δημιουργία έργων
·           Ελεύθερη έκφραση
·           Καλλιέργεια δεξιοτήτων – ικανοτήτων
·           Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας – Κοινωνικοποίηση

Δράσεις:
1.       Βιωματικό εργαστήριο: Γνωριμία με την ομάδα,  «Θέλω – Δεν θέλω» τα χρώματα για το σχολείο μου
2.       Φωτογράφιση τάξεων – τουαλέτας πριν τις αλλαγές
3.       Συζήτηση και αποτελέσματα για την επιλογή των χρωμάτων – σχεδίων
4.       Σχεδιασμός και οργάνωση για το βάψιμο των τάξεων και της τουαλέτας
5.       Διακόσμηση τάξεων με ανακυκλώσιμα υλικά και κατασκευές από πηλό
6.       Φωτογράφιση τάξεων – τουαλέτας μετά τις αλλαγές

2ος Μήνας

Δημιουργία σχολικού ιστολογίου - Blog
·         Εξοικείωση με τη χρήση νέων τεχνολογιών – Υπολογιστές, Διαδίκτυο, Πλατφόρμες επικοινωνίας
·         Απόκτηση νέων γνώσεων, ικανοτήτων προς εξερεύνηση, αναζήτηση και συλλογή πληροφοριών
·         Διαχείριση πληροφοριών και επεξεργασία με κριτική σκέψη και μεθοδικότητα ώστε  να την παρουσιάζουν σε κατάλληλη μορφή και να τη δημοσιεύουν
·         Ευχάριστο διάβασμα και γράψιμο σχολικών θεμάτων – δραστηριοτήτων
·         Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος συνεργασίας και κοινωνική συμπεριφορά, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τα ταλέντα τους
·         Δημιουργία ενός δυναμικού σχολικού περιβάλλοντος προς την εκπαιδευτική κοινότητα

Δράσεις:
1.       Γνωριμία με ιστολόγια – Blogs άλλων σχολικών μονάδων
2.       Δημιουργία και σχεδιασμός σχολικού ιστολογίου
3.       Επιλογή θεμάτων και ανάληψη καθηκόντων για τη σύνταξη και δημοσίευση των άρθρων
4.       Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων

3ος Μήνας

Ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση του προαύλιου χώρου ως προέκταση της σχολικής αίθουσας
·   Ανάληψη πρωτοβουλιών, δράσεων και παρεμβάσεων μέσω αισθητικής αγωγής για τη δημιουργία και αξιοποίηση ενός καλαίσθητου περιβάλλοντος
·   Ενεργητική αλληλεπίδραση μαθητών/τριών με το φυσικό περιβάλλον του σχολείου
·   Κοινωνική ανάπτυξη μέσα από τη διεξαγωγή ομαδικών δραστηριοτήτων
·   Καλλιέργεια αγάπης για τη φύση και ενεργή συμμετοχή στην αναβάθμιση του κήπου κα του αυλείου χώρου γενικότερα
·   Ανάπτυξη αειφορικής συνείδησης για τις δικές μας γενιές αλλά και για αυτές που θα φοιτήσουν στο σχολείο μας στο μέλλον

Δράσεις:
1.       Φύτεμα διαφόρων ειδών αρωματικών – ανθοκομικών φυτών
2.       Δημιουργία βιολογικού κήπου
3.       Τοποθέτηση καλαθιών ανακύκλωσης
4.       Αισθητική παρέμβαση στο χώρο της αυλής
5.       Τοποθέτηση τραπεζιού - παγκάκι


4ος Μήνας

Κινηματογραφικό εργαστήριο: Ανάπτυξη παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών
·     Ικανότητα έκφρασης του εαυτού και των συναισθημάτων
·     Ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων (αναγνώριση σώματος, χώρου, ρυθμού)
·     Ανάπτυξη δημιουργικής φαντασίας, παρατηρητικότητας και καλλιέργεια νοητικών δυνατοτήτων
·     Δημιουργική συνεργασία ομάδας

Δράσεις:
1.       Χρήση βασικών τεχνικών & βιωματικές ασκήσεις για έλεγχο αναπνοής-φωνής, κίνηση και έκφραση σώματος και συναισθημάτων, ελεύθερο παιχνίδι, αυτοσχεδιασμός, συγκέντρωση και συντονισμός
2.       Μιμόδραμα: προβολή και μίμηση κωμικών στοιχείων από διάφορες ταινίες (υπερβολή – αντίθεση π.χ. χοντρός – λιγνός)
3.       Παρακολούθηση ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους στο σχολείο και σε κινηματογραφικά φεστιβάλ
4.       Συμμετοχή σε θεατρικά εργαστήρια της τοπικής κοινότητας – Συνεργασία με άλλα σχολεία

5ος Μήνας

Δημιουργία ταινίας μικρού μήκους

Δράσεις:
1.       Συνεργασία με κινηματογραφιστές για γραφή σεναρίου και σκηνοθετικές προτάσεις
2.       Κατανομή ρόλων και πρόβες
3.       Επιλογή τόπου και χρόνου λήψης εικόνας βίντεο για την κάθε σκηνή
4.       Λήψη εικόνας βίντεο, επεξεργασία εικόνας και μοντάζ
5.       Δημιουργία ταινίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου